menusearch
rasanehsaz.ir

خدمات هوش تجاری

(3)
(0)
خدمات هوش تجاری

 

هوش تجاری ( BI )


هوش تجاری، Business Intelligence یا به اختصار BI یک فرآیند تکنولوژی محور برای تحلیل داده هاست. این فرآیند در نهایت به مدیران، صاحبان کسب و کار و تمام تصمیم گیرنده‌های اساسی یک کسب و کار، اطلاعاتی عملی می‌دهد. ابزارهای BI برای آنالیز و تحلیل داده‌ها به صورت‌های مختلفی ارائه می‌شود؛ مثلا گزارش، داشبورد، چارت، نقشه، گراف و تمام ابزارهایی که بتوانند اطلاعات و داده‌های خام را در قالب‌های بصری و قابل استفاده به نمایش درآورند.
در حقیقت هوش تجاری به شما به عنوان یک مدیر کمک می‌کند، بفهمید که چه عواملی در موفقیت یا شکست پروژه‌ها‌یتان موثر است. همین باعث می‌شود که بتوانید بفهمید چه عواملی سود بیشتر برای شما رقم می‌زنند و چه عواملی سود کمتری برای شما به همراه دارند.

 

 

هوش تجاری در یک نگاه:

 

BI طیف گسترده‌ای از ابزار، اپلیکیشن‌ و متدلوژی را شامل می‌شود که به یک سازمان کمک می‌کند که بتواند اطلاعات (Data) را از سیستم داخلی و منابع خارجی شرکت جمع‌آوری کند و آنها را برای تحلیل آماده کند. از مجموع این اطلاعات در نهایت یک گزارش تهیه می‌شود که به مدیر و تصمیم گیرنده نهایی سازمان تحویل داده می‌شود.

هوش تجاری در یک نگاه کلی

در حقیقت هوش تجاری، یک فرآیند مبتنی بر فناوری است که به منظور تحلیل داده‌ها و ارائه اطلاعات کلیدی و کاربردی به کلیه سطوح کاربری در یک سازمان به کارگیری می‌شود. از این رو هوش تجاری فرآیندی مهم و کارآمد در جهت بهبود تصمیم‌گیری‌های مبتنی بر داده‌ها و اطلاعات محسوب می‌گردد. هوش تجاری شامل ابزارهای متعدد و روش‌های متنوعی است که اقدام به جمع‌آوری، تبدیل و پالایش داده‌ها از منابع خارج و داخل سازمانی می‌نماید. لذا کاربران قادر به تحلیل، توسعه و اجرای پرس و جوهای متنوع بر روی آن‌ها و ساخت گزارش‌ها، داشبوردها و مصورسازی داده‌ها خواهند بود.

با جمع‌آوری مکانیزه داده‌ها و تغییر شیوه نمایش آنها در قالب داشبوردهای مدیریتی؛ بهبودهای موثری در کیفیت و زمان تصمیم‌گیری در تمام رده‌های سازمانی شکل خواهد گرفت. هوش تجاری کلیه عوامل مرتبط با یک فرآیند تصمیم سازی یا کنترل عملیات، به صورت یکپارچه و مدون را در دسترس قرار می‌دهد تا کلیه امکانات لازم برای یک تحلیل درست و به موقع فراهم شود.

 

 

خدمات هوش تجاری شرکت رسانه ساز دانش


شرکت رسانه ساز دانش با استفاده از تیم‌های متخصص و خبر هوش تجاری کلیه خدمات این حوزه را در سازمان از صفر تا صد پیاده‌سازی و اجرا می‌نماید، ویژگی‌ها و خدمات کلیدی شرکت در این حوزه عبارت‌اند از:

 

  • اتصال به منابع داده‌ای مختلف با مدیریت اتصال‌ها
  • پیاده‌سازی بسترهای ارتباطی مبتنی بر پروتکل‌های رایج
  • جمع آوری، خلاصه‌سازی و یکپارچه‌سازی داده‌ها
  • نفوذ به عمق داده‌ها و ایجاد نماهای ریزتر
  • پیاده‌سازی انبار داده و خدمات ELT
  • تعریف و مدیریت دسترسی‌های کاربران
  • شناخت نیازمندی‌ها و استخراج شاخص‌ها
  • ایجاد داشبوردهای تلفیقی و طراحی گزارشات با ابزار قدرتمند و دانش بنیان گزارش‌ساز و داشبورد ساز آریو
  • ایجاد رابط‌های کاربری آسان و پیشرفته و بر پایه وب و ویندوز
  • انتقال دانش و ارائه آموزش و مشاوره